原唱:Beatles披頭四 翻唱:藤田惠美 歌詞來源

There are places I remember All my life though some have changed
雖然在我的生命中已有些改變,但有的地方我依然記得 
Some forever not for better Some have gone, and some remain
有的永遠無法變得更好,有些已逝去、
有些仍存在

All these places had their moments With lovers and friends I still can recall
所有的地方都有屬於它們的片刻,關於愛人與朋友的我還能一一想起
Some are dead and some are living In my life I've loved them all
有些已去世、有些還活著,在這一生我曾經愛過他們

But of all these friends and lovers There is no one compares with you,
但這些朋友與愛人都無法與你相比
And these memories lose their meaning When I think of love as something new
而且這些回憶都失去了意義,當我發現愛有了新的詮釋

Though I know I'll never lose affection For people and things that went before,
雖然我知道對於過去那些人與事我永遠不會遺失情感 
I know I'll often stop and think about them In my life I'll love you more
我知道我會不時地停下來想想他們,但在這一生中我更愛你



Beatles 版本


藤田惠美 版本

arrow
arrow
    全站熱搜

    trista220 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()